Promo videa v rámci YouTube kampane

Promovovanie videa v rámci YouTube kampane môže byť účinným spôsobom, ako zvýšiť jeho dosah a získať tak nielen viac divákov, ale osloviť aj nových či potenciálnych klientov. Ide o jeden z reklamných formátov Google Ads, vďaka ktorému je možné nastaviť video s ohľadom na vašu cieľovú skupinu. Ak však chcete, aby bolo promo videa úspešné, mali by ste sa riadiť niekoľkými kritériamí.

Všetci rozumní podnikatelia už vedia, že dnešná reklama musí byť nielen pekná a zaujímavá, ale najmä úspešná. Jej úspech je pritom možné dosiahnuť aj vďaka nástroju Google Ads, ktorý zobrazuje reklamy zákazníkom podľa toho, aké kľúčové slová vyhľadávajú alebo či prejavujú záujem o konkrétny obsah na internete. Reklamy sa pritom zobrazujú nielen vo výsledkoch vyhľadávania na Google, ale aj na YouTube či v mobilných aplikáciách. Ak chcete, aby sa podobným spôsobom zobrazovalo aj video, ktoré máte záujem promovať, mali by ste dodržiavať nasledovné pravidlá:

Optimalizujte názov a popis videa

Lákavý nadpis je niečo, čo už na prvý pohľad upúta pozornosť. Vytvorte preto titulok, ktorý dobre znie, a ktorý zaujímavým spôsobom odzrkadľuje aj samotný obsah videa. Potom sa zamerajte na jeho popis. K dispozícii máte dostatočný počet znakov, nezabúdajte však používať relevantné kľúčové slová súvisiace s témou videa, vďaka ktorým bude video pre vašu cieľovú skupinu ľahšie dohľadateľné.

Pridajte relevantné štítky (tagy)

Okrem kľúčových slov je dôležité uviesť v rámci popisu videa aj niekoľko štítkov, tzv. tagov, ktoré sú relevantné pre jeho obsah. Vďaka použitiu tagov bude vaše video medzi ostatnými podobnými videami viditeľnejšie, čím divákom, ktorí sa o danú tému zaujímajú, umožníte jeho jednoduchšie vyhľadávanie.

Zdieľajte video na sociálnych sieťach

Hneď po tom, ako svoje video zverejníte na YouTube kanáli, zdieľajte ho aj na svojich sociálnych sieťach. V rámci príspevkov pritom nezabudnite svojich sledovateľov povzbudiť, aby ho zdieľali ďalej. Takýmto spôsobom môžete získať nových sledovateľov a zvýšiť tým nielen sledovanosť videa, ale aj základňu svojich potenciálnych zákazníkov.

Použite YouTube reklamy

YouTube ponúka rôzne možnosti platených reklám, ktoré vám umožňujú zvýšiť dosah a viditeľnosť videa. K dispozícii máte rôzne typy reklám, napr. InStream reklamy, In-Display reklamy alebo Bumper reklamy, ktoré je potrebné konkrétne cieliť na vašu cieľovú skupinu.

Spolupracujte s influencermi

Ešte pred spustením YouTube kampane sa oplatí zamerať na vyhľadávanie influencerov, ktorých cieľová skupina je podobná tej vašej. Nadviažte s nimi kontakt, spolupracujte s nimi a oslovte ich s ponukou zdieľať vaše video. Mnohí influenceri majú totiž veľký dosah a silnú základňu skalných sledovateľov, čo môže sledovanosť vášho videa len a len posilniť.

Používajte odkaz na video v e-mailoch a na webe

Ak máte vlastnú webovú stránku, prípadne využívate emailing na zasielanie pravidelných newsletterov, určite tieto kanály využite aj na prezentáciu svojho videa. Ak sa link s videom dostane do rúk klientov, ktorí sú s vašimi službami spokojní, určite si ho veľmi radi pozrú, a ak pôjde o niekoho cudzieho, naskytne sa vám skvelá príležitosť osloviť novú klientelu.

Budujte si vlastnú komunitu

Rovnako ako sociálne siete Facebook a Instagram, aj YouTube naberá na sile, ak venujete pozornosť budovaniu vlastnej komunity. Aj v rámci YouTube kanála ju môžete budovať prostredníctvom svojej aktivity vo forme odpovedí na otázky a komentáre vašich odberateľov. Pre sledovateľov a odberateľov, ktorí sa cítia byť priamo prepojení s vašou značkou, bude totiž omnoho prirodzenejšie zdieľať vaše video aj medzi známych a priateľov.

Optimalizujte miniatúry videa

Miniatúra je prvé, čo z videa uvidíte ešte predtým, než si ho vôbec pustíte. Zanechá vo vás prvý dojem, preto je jej optimalizácia mimoriadne dôležitá. Pri vytváraní miniatúr si preto dajte záležať na nápaditosti a kreativite a snažte sa o výsledok, ktorý bude divákov motivovať k tomu, aby na vaše video jednoducho klikli.

Organizujte súťaže

Súťaže sú nástroj, ktorý funguje nielen na Instagrame, ale vo veľkom sa využíva aj v rámci videí na YouTube. Ľudia jednoducho milujú pocit, že môžu vyhrať hodnotnú cenu za jediné zdieľanie videa, tak prečo im ho jednoducho nedopriať?

Využite SEO

Okrem optimalizácie názvu, popisu videa a tagov sa v rámci video kampane zamerajte aj na SEO ako také. Relevantné kľúčové slová využívajte aj v rámci video obsahu a samotnej miniatúry, aby bolo vaše video vo vyhľadávači čo najľahšie dohľadateľné.

Vytvorte si playlisty

Skvelým krokom ako posilniť video kampaň je vytvoriť si vlastné “playlisty” s videami, ktoré spolu vzájomne súvisia. Ak divákom poskytnete na záver videa ďalšie, ktoré s tým predchádzajúcim tematicky prepojené, zvýšite tým šancu, že si vašich videí pozrú viac.

Analyzujte výsledky

Úspech videa nedokážeme stanoviť len tak “od oka”, preto je dôležité opierať sa o výsledky analýz viacerých metrík. Dôležitý je napr. počet zobrazení, dĺžka pozerania videa, počet interakcií s videom či konverzie, na základe ktorých je následne nutné upraviť aj samotnú stratégiu.

Nezabúdajme, že okrem uvedených krokov je v rámci video proma dôležitý najmä jasný plán, správne definovaná cieľová skupina a objektívny monitoring výsledkov. Jedine tak budeme v prípade potreby schopní prispôsobiť svoju stratégiu a dosiahnuť tak čo najlepšie výsledky.

Staň sa aj ty naším klientom!

Zavolaj nám, alebo napíš a spolu nájdeme riešenie na mieru, aby tvoj biznis rástol. Úvodná konzultácia je bezplatná.

x